Gamla texter

Lägger upp de texter jag hittade på bilddagboken alldeles nyss. Tycker att de ska få finnas kvar någonstans, så bloggen blir nog jättebra..




när jag såg dig, insåg jag att jag aldrig kunde släppa dig. inte för pengar, inte för någonting. du hjälpte mig att se framåt, att se vad det var jag egentligen vela. jag såg vad livet gick ut på, men även att det inte var så lätt att nå målen. det fanns hinder också. men du visade mig hur jag kunde klara mig bra endå. hur jag skulle kunna ha en möjlighet att lyckas med det jag alltid hade velat. du fixade till den oklara delen i mitt liv så att jag skulle slippa oroa mig. jag tackar dig. det gör jag verkligen. allt du gjorde för mig, under 9 år, var helt fantastiskt. jag kunde inte ha gjort det själv. jag minns än idag, hur du var som person. jag minns din personlighet, dina intressen och allt du önskade. jag såg i dina ögon, att familjen var det bästa du någonsin kunna få. men sen när du vart sjuk, tror jag att du insåg själv, att du hade mer saker som du önska du hade hunnit gjort. men tiden går fort, man kan inte hinna med allt. du han med det mesta, resten tar vi andra itu med nu, och det vet du. vi vela ditt bästa hela tiden, precis som du vela för oss. man såg på dig direkt när något var fel, och när något inte var riktigt som det skulle. men det löste du. jag vart lika stolt varenda gång. och nu hoppas jag att du ser mig, när jag gör lika som du gjorde. kämpar för mina fel, bekymmer och mina mål framåt i tiden. inte bara att du ser det dåliga jag gör, utan även det bra också. det kan få mig att lyfta från det dåliga. jag hoppas att du är och blir stolt över mig, när jag visar min kämparglöd precis som du brukade göra. jag har tagit det av dig. och nu vill jag komma långt, som du gjorde. det känns bra att veta, att någon har försökt med samma innan mig, och kommit fruktansvärt långt. det känns enormt bra ska du veta. du gav mig inspirationen. jag ska ta itu med mitt liv, och visa att jag också kan. jag vet att jag kan, men jag visar det inte jämt. det är då det dåliga kommer fram. men jag tänker inte ge upp om något går fel. jag tänker ställa mig till rätta och försöka igen, för det gjorde du. jag vill mer än någonsin nu. det räcker med att jag kollar på bilden, så ser jag ju. vilken jävla man du var! du tog itu med en sak, du lärde dig och sedan lärde du ut till yngre, som vela komma till den nivå som du. jag tror att dem uppskattade det. du lärde folk saker, som dem inte kunde. du reste runt överallt, och du visade dem. det spelade nog ingen roll vilket språk dem pratade, du lärde dem endå. fler borde ha tagit del av det, men alla fick inte chansen, som synd är. men dem du har lärt vidare, kan lära andra, och stolt säga att det var olof lindgren som lärde dem meningen med livet.

du var helt fantastisk, pappa!
jag är fruktansvärt stolt över dig.




______________


Den mest viktiga mannen i en flickas liv är hennes pappa. Varje liten flicka behöver en pappa. Varje liten flicka behöver en pappa som berättar för henne alla lätta saker. Och vara där och berätta godnatt sagor. Varja lite flicka behöver en pappa som beskyddar henne. Och berätta för henne att ingen kille i världen är nog bra för hans lilla prinsessa. Även om inte flickan är liten längre, så behöver hon alltid hennes pappa. När hon tar hem sin första pojkvän behöver hon en pappa som ställer den första frågan till honom. Eller även om hon inte gör något bra, behöver hon en pappa som säger åt henne att göra det bästa hon kan. Varje flicka behöver en pappa som tittar på henne och säger att han är stolt över henne. Men vissa flickor är ändå inte lyckliga även fast dom har sin pappa i liv. När dom bara försvunnit. När andra aldrig ens har träffat dom. Och när den lilla flickan, inte kan hjälpa att fundera på om det var hennes fel att hennes pappa försvann. Men nu är flickan stor nog att förstå. För hon vara bara en lite flicka när hennes pappa berättade att han inte mådde nå bra. Han gick bort, och hon förstod inte. Och hon gör det fortfarande inte, var det någonting som hon gjorde? Va hon kanske inte den ' perfekta ' dottern. Men hon vet att det inte var hennes fel, och att det ibland bara händer. Hon vet nu att hennes pappa älskar henne och att han inte ville lämna henne. Och för det känner hon sig lycklig, vissa flickor har aldrig haft den perfekta pappan. Och vissa förlorar dom, och dom kan aldrig komma tillbaka. Kanske att hon inte ser sin pappa så ofta, men hon vet att han alltid finns där. Och hon är den riktiga pappas lilla flicka. Din pappa behöver inte vara med dig för att älska dig. Läs det här och var glad, för alla är inte det. Nära eller långt borta, du är alltid i mitt hjärta. Och jag vill alltid vara pappas lilla flicka, men min tid är över.
va rädd om er pappa. det är som det står, viktigaste mannen i ditt liv. jag vet hur det är att
förlora sin pappa


DEN HÄR TEXTEN ÄR PÅ ENGELSKA EGENTLIGEN, MEN JOHANNA WALLER HAR ÖVERSATT DEN!






_____________



hittar jag fler, så läggs dem säkert upp vid senare tillfälle.. 
Puss, Viktoria Lindgren


Kommentarer
Postat av: johanni

<3

2010-06-19 @ 16:59:31
Postat av: Vickan

2010-06-21 @ 02:01:31
Postat av: Vickan

<3

2010-06-21 @ 02:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0